vacature kwaliteit

Kwaliteitsspecialist IT

Aanbod

  • uitdagende baan binnen een grote farmaceutische organisatie in Nederland;
  • werken in een internationale werkomgeving;
  • zeer goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Bedrijf

Onze relatie wordt vandaag de dag gezien als een wereldleider op het gebied van gezondheidszorg. Met de ontwikkelde geneesmiddelen, vaccins, biologische therapieën en ondersteunende diensten bieden ze innovatieve behandelingen aan voor een betere gezondheid van mensen en dieren in meer dan 140 landen. Ze zijn actief betrokken bij een betere toegang tot de gezondheidszorg. Dat doen ze met uitgebreide programma’s en samenwerkingsverbanden. Bij de organisatie in Nederland werken ongeveer 4.500 medewerkers op drie verschillende hoofdlocaties. Deze functie is op de locatie in Haarlem, waarbij je onderdeel uitmaakt van het Global Quality IT team.

Functie

Als Kwaliteitsspecialist IT ben je verantwoordelijk voor de kwaliteitsaspecten van geautomatiseerde GMP-systemen en ondersteunende infrastructuur, die worden gebruikt in faciliteiten, voorzieningen, productie, verpakking, labels en laboratoria om naleving van het bedrijfsbeleid, de procedures en de verwachtingen van de regelgevers te waarborgen. Dit omvat ook betrokkenheid bij kwaliteit gerelateerde activiteiten voor geautomatiseerde systemen, die vereist zijn door het Kwaliteitshandboek of die mogelijk van invloed zijn op de productkwaliteit, patiëntveiligheid of gegevensintegriteit. Je werkt nauw samen met belanghebbenden en SME’s van site-activiteiten, kwaliteitsactiviteiten, IT, automatisering en engineering om bewijs te leveren van kwaliteitstoezicht gedurende de gehele levenscyclus van het computersysteem en continue verbetering te faciliteren. Samen met je collega ben je werkzaam voor de gecomputeriseerde systemen op de site in Haarlem. Je krijgt je prioriteiten voor je taken vanuit de site, zodat je er mede voor zorgt de documenten tijdig op te leveren zodat de site efficiënt kan produceren. Als Kwaliteitsspecialist IT zul je diverse geautomatiseerde systemen gaan beoordelen en selecteren ter ondersteuning van GMP-bedrijfsprocessen. Dit doet je in samenwerking met de stakeholders, bijvoorbeeld systeemeigenaren, proceseigenaren, eigenaar van gegevens en IT-eigenaar. Het is belangrijk dat je de onafhankelijke kwaliteitsgoedkeuring van belangrijke kwalificatie / validatiedocumentatie kunt aanleveren. Voorbeelden hiervan zijn beleid, procedures, acceptatiecriteria, plannen, protocollen, vereisten, rapporten en geautomatiseerde systeem gerelateerde wijzigingen. Dit zorgt er voor dat wordt voldaan aan de bedrijfsnormen en toepasselijke voorschriften gedurende de gehele levenscyclus van het computersysteem (inclusief wijzigingen, afwijkingen en nalevingsonderzoeken). Daarnaast zul je, indien nodig, ondersteuning bieden aan regelgevende inspectie- en auditactiviteiten. Dit omvat het beoordelen van audit- of inspectierapporten, reageren op bevindingen met betrekking tot IT-toepassingen, geautomatiseerde productieapparatuur, geautomatiseerde lab systemen en infrastructuur (op lokale locaties) en het nemen van gepaste maatregelen om de GMP-naleving te waarborgen. Ook het monitoren en communiceren van de systeemstatus, compliance en andere updates van de statistieken voor de belangrijkste stakeholders zullen tot jouw taken behoren.

Profiel

  • hbo- / bachelor diploma, bij voorkeur in informatietechnologie, engineering, laboratorium, kwaliteit of gelijkwaardig;
  • 3 tot 5 jaar ervaring opgedaan in een IT of Q rol (QA, laboratorium) in een gereguleerde farmaceutische omgeving (GMP);
  • hands-on ervaring en begrip van geautomatiseerde systemen die farmaceutische productie, IT-infrastructuur en / of laboratoriumactiviteiten ondersteunen;
  • ervaring met het leveren van gevalideerde IT-oplossingen of een applicatie-ondersteunende rol;
  • goed begrip van de huidige farmaceutische industrie en van toepassing zijnde regelgeving (FDA / EU / ICH), met de nadruk in 21 CFR Part 11, 210, 211 en 820 en lokale wettelijke verwachtingen;
  • praktische kennis van de principes, theorieën en concepten van geautomatiseerde systeemvalidatie / compliance;
  • bekendheid of praktische ervaring met de implementatie van kwaliteitssystemen in een farmaceutische, laboratorium- of biotechnologische productieomgeving;
  • uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden in het Nederlands en het Engels, waaronder het overtuigen van anderen en het ontwikkelen van cross-functionele relaties;
  • analytische probleemoplossende vaardigheden, tijdige besluitvorming, het vermogen om te reageren op veranderende prioriteiten

Reactie

Geïnteresseerd? Stuur je curriculum vitae en motivatie, onder vermelding van referentienummer WL/19-030-DD, naar Djamila Hagemans, info@derksenderks.nl.

Voor meer informatie kun je bellen met Djamila Hagemans via 033 – 4728087.

Een assessment kan deel uitmaken van de selectiemethode.

Onze opdrachtgever heeft er bewust voor gekozen om de procedure door Derks & Derks Detachering B.V. te laten behandelen. Wij vragen nadrukkelijk je reactie aan Derks & Derks te richten.

vacature sales-marketing

Accountmanager Oncology

Offer
  • dynamic role within an international organization
  • responsible for the western part of The Netherlands
  • good salary and competitive remuneration package
Organisation

Our client is a global biopharmaceutical organisation, led by a unique strategy that combines the reach of resources with the entrepreneurial spirit of a biotech organisation. They work hard to deliver innovative medicines for their patients with life-threatening diseases. They are active in the field of Oncology, Cardiovascular, Immunoscience and Fibrosis. The organisation is known for an inclusive culture and pays extra attention to the professional development and their work-life balance. Currently they are searching an Accountmanager Lung Oncology for their Immuno-Oncology business unit.

Position

As Accountmanager Lung Oncology you are responsible for achieving the sales goals of the Lung indication in the Western part of The Netherlands. You will implement the strategy within different accounts with a main focus on delivering the messages to their key customers. You will build on new relations through different activities. Also, you will work closely together with other Oncology teams that are active in the accounts. You will ensure a consistent cross-functional approach towards accounts in line with the company strategy. You will visit key prescribers in the different accounts and meet the objectives set for the different stakeholders. This includes P2P meetings and other activities to increase access. You excel in your detail conversations. Not only because of your good communication skills, but also because you understand how to approach the different targets and accounts. In this job you will report to the National Sales Manager Oncology.

Profile
  • Bachelor’s degree or higher with a commercial direction
  • at least 2 years of successful experience as an Accountmanager visiting Specialists, preferred in Oncology
  • high degree of experience with and knowledge of the hospital environment
  • demonstrated capability to analyse and have solution-oriented approach
  • ability to translate agreed strategy into an operational action plan with clear timelines
  • good use of Microsoft Office and Adobe
  • strong team player, pro-active and solution oriented, commercial and analytical and willing to learn
  • fluent in Dutch and English
Response

Interested? Please send your resume and motivational letter by Email, with reference to WL/19-024-DD, to Toon Fleminks : info@derksenderks.nl.

For further information, please call Toon Fleminks at number +31 (0)33 472 80 87.

An individual assessment may be part of the selection procedure.

Our client has chosen Derks & Derks B.V. as recruitment agency for this assignment. We request therefore to send any application or other response to Derks & Derks.

vacature sales-marketing

Product Manager Benelux Vision Care

Offer
  • total package: strategy & hand-ons, B2B & B2C, marketing & communication
  • renowned organization with excellent working conditions
  • a lot of personal responsibility, but also flexibility
Organisation

Our client is focused on improving people’s live with their health care products. They are dedicated on their commitments to patients, health care providers, other stakeholders and society. Their goal is to build an innovative company committed to advancing global health. A broad range of branded and generic pharmaceuticals, OTC products and medical devices are being manufactured and marketed all around the world. Their Dutch office is located in the Amsterdam region and the culture at their office can best be described as informal, open and accessible. Currently they are looking for a driven and experienced Product Manager, who wants to have a direct impact on the success of the Vision Care products in the Benelux.

Position

As a Product Manager you will be responsible for the Vision Care products (lensen and lens care) via marketing and communiction to pharmacies, optical specialists and consumers within the Benelux (80% B2B, 20% B2C).

We are looking for someone who is analytically strong, because you are both responsible for the marketing strategy and the development of the marketing and communication plan. It is also your job to supervise the execution of the marketing plan. Besides enjoying the strategic aspect, you also enjoy being hands-on, since providing marketing support also belongs to your job responsibilities. For example, the development of promotional activities, events and materials, but also the follow up on key opinion leaders. To fully understand your customers, you also enter the field. Naturally, you will evaluate the feedback from the field and re-adjust the marketing plan in consultation with management. In cooperation with the professional service manager you prepare and organize product training to provide excellent service to your customer. Everything you do is focused on achieving high customer satisfaction (internal and external). Finally, you are accountable for budget control, follow-up of competitors and monthly reporting to management. In short, a dynamic, challenging, autonoumous position which you can put your creativity in.

In this position you will report to the Marketing Manager Vision Care France – Benelux (located in Montpellier).

Profile
  • at least Bachelor’s degree or higher
  • minimum of 5 years experience in a similar position
  • FMCG experience
  • sales experience is a pre
  • ability tot travel throughout whole Benelux
  • excellent verbal and written skills in Dutch and English is required, French is a pre
  • personal characteristics: autonomous, strong organizational and planning competences, excellent
    communication skills, analytical, commercial minded, customer focussed and able to influence
Response

Got what it takes? Please send your curriculum vitae and motivational letter to Anneke den Hartog, MSc, at Derks & Derks B.V., stating reference number WS/19-025-DD, e-mail: info@derksenderks.nl. For more information please call Anneke den Hartog on +31 334728087. A personal assessment may be required as part of the selection procedure.

Our client has chosen Derks & Derks B.V. as recruitment agency for this assignment. We request therefore to send any application or other response to Derks & Derks.

vacature klinisch-onderzoek

Senior Data Manager

Offer
  • international role within a fast growing biotech organization
  • dynamic, direct and international culture, matrix organization
  • strategic and operational management position, building up the marketing department
  • good salary and competitive remuneration package
Organisation

Our client is focused on cell-based immunotherapy products, as an adjunctive to a haploidentical hematopoietic stem cell transplantation (HSCT), for the treatment of blood cancers and inherited blood disorders. The Company’s product has the potential to make allergenic HSCT safer and more effective for patients. Based on the positive results from the trials with this lead product on patients with blood cancer, the company submitted a Marketing Authorization Application (MAA) to the European Medicines Agency (EMA) in April 2017, for approval across the European Union as an adjunctive treatment in HSCT for malignant disease. In addition, the organization has received regulatory approval in various countries to start dosing patients in a Phase III trial that will be performed across Europe and North America. Their product has been granted Orphan Drug Designations both in the US and Europe. The Company’s second product candidate, will address beta thalassemia, an inherited blood disorder. Also the organization was granted and Advanced Therapy medicinal Product (ATMP) certificate for manufacturing quality and non-clinical data by the EMA. The Company’s shares are listed on Euronext Amsterdam and Euronext Brussels. Because they expect to be launching their product in 2020, they are looking for a Senior Data Manager.

Position

As a Senior Data Manager you are responsible for the clinical Data Management activities in all phases of the clinical trials. You will create a Datamanagement plan for each trial, which will include the timelines. Also you ensure the compliance with the SOP’s. Furthermore you review the data, identify and communicate the best practices and lessons learned from each trial and you’ll deliver data outcomes for extra analysis and publications. You will be the contact person for the CRO’s in relation to data. You participate in creating the clinical project plans which you will monitor. Also you will make risk assessments, support the CTM’s in developing the eCRF’s, support the medical writer and pharmacovigilance in creating IDMC and adjudication reports.

Profile
  • Master degree or higher
  • +5 years of experience within a similar position within a pharmaceutical or biotech organization
  • capable of working in a dynamic organisation
  • up to date knowledge of ICH-GCP requirements
  • experience with change and projectmanagement
  • strong teamplayer, and the ability to work in cross-functional teams within a matrix organization
Response

Interested? Please send your resume and motivational letter by Email, with reference to WL/19-028-DD, to Toon Fleminks: info@derksenderks.nl. For further information, please call Toon Fleminks at number +31 (0)33 472 80 87.

An individual assessment may be part of the selection procedure.

Our client has chosen Derks & Derks B.V. as recruitment agency for this assignment. We request therefore to send any application or other response to Derks & Derks.

vacature sales-marketing

Customer Insight Director

Offer
  • international role within a fast growing biotech organization
  • dynamic, direct and international culture, matrix organization
  • strategic and operational management position, building up the marketing department
  • good salary and competitive remuneration package
Organisation

Our client is focused on cell-based immunotherapy products, as an adjunctive to a haploidentical hematopoietic stem cell transplantation (HSCT), for the treatment of blood cancers and inherited blood disorders. The company’s product has the potential to make allergenic HSCT safer and more effective for patients. Based on the positive results from the trials with this lead product on patients with blood cancer, the company submitted a Marketing Authorization Application (MAA) to the European Medicines Agency (EMA) in April 2017, for approval across the European Union as an adjunctive treatment in HSCT for malignant disease. In addition, the organization has received regulatory approval in various countries to start dosing patients in a Phase III trial that will be performed across Europe and North America. Their product has been granted Orphan Drug Designations both in the US and Europe. The company’s second product candidate will address beta thalassemia, an inherited blood disorder. Also the organization was granted and Advanced Therapy Medicinal Product (ATMP) certificate for manufacturing quality and non-clinical data by the EMA. The company’s shares are listed on Euronext Amsterdam and Euronext Brussels. Because they expect to be launching their product in 2020, they are looking for a Customer Insight Director.

Position

Our client is preparing themselves for the launch of their new product. As Customer Insight Director you will execute customer, patient and competitor market research projects across Europe to support the launch of their product. You own the commercial demand forecast across Europe and the KPI’s en processes for the launch. You are responsible for valuing any future business development opportunities or internal pipeline opportunities. You advise on the commercial, medical and marketing strategy regarding the product launch, give input on the demand forecast and support the training of customer facing staff.

You select preferred vendors to execute customer/ patient/ competitor research projects, execute research projects in-line with agreed timelines and budgets which result in customer and competitor insights. Also you set-up a patient based demand forecast for launch across Europe and in-line with agreed launch sequencing and timings. You will define (with the Head of Commercial Europe) the KPIs for launch, then set-up and own the process to define data sources / tracking mechanisms and reporting against these KPIs.

Profile
  • university degree or higher with marketing accreditation
  • experience within a similar international position (must have)
  • capable of working with a tight deadline
  • experience with strategic market research, competitive intelligence and forecasting projectplans
  • international customer insight experience for a product launch
  • strong project and vendor management skills
  • experience within the biotechnology or pharmaceutical industry is a musthave. Experience within the oncology or hematology is strongly preferred
  • you are a strong teamplayer, and you have the ability to work in cross-functional teams within a matrix organization.
Response

Interested? Please send your resume and motivational letter by Email, with reference to WL/19-027-DD, to Toon Fleminks: info@derksenderks.nl. For further information, please call Toon Fleminks at number +31 (0)33 472 80 87.

An individual assessment may be part of the selection procedure.

Our client has chosen Derks & Derks B.V. as recruitment agency for this assignment. We request therefore to send any application or other response to Derks & Derks.

vacature kwaliteit

QA Lead/Responsible Person

Aanbod
  • eindverantwoordelijk voor de QA-afdeling;
  • projectmanagement: jij wordt betrokken bij een uitdagend meerjarenplan;
  • zeer prettige werkomgeving;
  • platte organisatiestructuur met korte communicatielijnen;
  • veel ruimte voor eigen inbreng en initiatief.
Bedrijf

Truvion Healthcare Logistics, onderdeel van Truvion Healthcare, biedt logistieke diensten aan kleine tot middelgrote farmaceutische en medische bedrijven in binnen- en buitenland. Ook cosmetische en aanverwante bedrijven maken gebruik van de diensten van Truvion. Door de persoonlijke benadering van de individuele opdrachtgever, is Truvion in staat specifieke, bijzondere wensen van de opdrachtgever in te vullen. Samen met de opdrachtgever wordt een op maat gesneden oplossing uitgewerkt, als antwoord op de specifieke logistieke uitdagingen. Truvion is een stabiele, gezonde, en gedreven organisatie, en heeft mooie projecten in het vooruitzicht. Voor de kwaliteitsafdeling van Truvion zijn wij momenteel op zoek naar een QA Lead/Responsible Person.

Functie

Truvion werkt volgens de meest recente GDP-richtlijnen en wordt hierop door zowel IGJ, als ook haar verschillende opdrachtgevers met regelmaat geïnspecteerd. Verder voeren ze interne audits uit, laten ze zich op gezette tijden door een onafhankelijk bureau auditeren en onderwerpen ze al haar leveranciers aan regelmatige audits. Als QA Lead/RP ben je verantwoordelijk voor het actueel houden van het GDP kwaliteitssysteem. Je houdt toezicht op de uitvoering van alle onderdelen van het kwaliteitssysteem, en bent ook onderdeel van de dagelijkse uitvoering daarvan. Hieronder valt het maken van rapportages aan het management, input bij het aanmaken van SOPs en zorgen voor uitvoering van interne en externe audits.

Er staan diverse grote en uitdagende projecten op de planning waarvan jij projectleider wordt, danwel een verantwoordelijke rol zult vervullen. Deze projecten kun jij dus vormgeven met jouw kennis en inzicht.

Je bent tevens in staat de eisen van de wet op de juiste manier naast de belangen van het bedrijf te leggen en je kunt strategisch en tactisch meedenken met de organisatie. Je komt te werken in een prettige, informele omgeving met korte lijnen waarin je veel vrijheid krijgt en ruimte is om jezelf verder te ontwikkelen. Je krijgt veel verantwoordelijkheid en ruimte om mee te denken en je ideeën in te brengen. Je rapporteert direct aan de Managing Director.

Profiel
  • afgeronde hbo- of wo-opleiding in Life Sciences (bij voorkeur farmacie of biomedisch);
  • kennis van GDP, GMP en geneesmiddelenwetgeving;
  • minimaal 3 jaar ervaring in Quality Assurance; bekened bij IGJ als RP is een pre;
  • uitstekende communicatieve vaardigheden;
  • in staat om projecten op te zetten en te beheren;
  • goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;
  • multi-inzetbaar en in staat om nieuwe wetgeving te implementeren in het systeem;
  • teamspeler, zelfstarter, onafhankelijk;
  • je beschikt over een helikopterview en bent in staat nauwkeurig te werken.
Reactie

Geïnteresseerd? Stuur je curriculum vitae en motivatie, onder vermelding van referentienummer WS/18-060, naar Vera Hudepohl, info@derksenderks.nl.

Voor meer informatie kun je bellen met Vera Hudepohl via 033 – 4728087.

Een assessment kan deel uitmaken van de selectiemethode.

Onze opdrachtgever heeft er bewust voor gekozen om de procedure door Derks & Derks B.V. te laten behandelen. Wij vragen nadrukkelijk je/uw reactie aan Derks & Derks te richten.

Is dit niet helemaal de functie die je/u zoekt? Kijk dan op https://www.derksenderks.nl/nl/nieuwe-baan/vacatures voor andere interessante vacatures!

vacature kwaliteit

Quality Assurance Technician

Aanbod
  • een uitdagende positie bij een internationaal gerenommeerde organisatie;
  • zelfstandige functie met veel verantwoordelijkheden;
  • competitieve arbeidsvoorwaarden.
Bedrijf

Onze relatie is een wereldwijd gerenommeerde organisatie die zich richt op de ontwikkeling, productie en marketing van vaccins en antilichamen tegen infectieziekten. Binnen de organisatie werken getalenteerde, ondernemende mensen in een dynamische cultuur waarin innovatie en een ‘can do’ mentaliteit centraal staan. Momenteel is de organisatie op zoek naar een ervaren Quality Assurance Technician om het team te versterken en het kwaliteitssysteem te onderhouden.

Functie

Als Quality Assurance Technician draag je zorg voor het onderhouden van het kwaliteitssysteem

(ISO 9001-2015). Je zorgt dat de processen en procedures up-to-date zijn door middel van bijvoorbeeld audits. Daarnaast coordineer je Q-circles en veranderingen met interne en externe fabrikanten. Ook houd je toezicht op de controle van de documentatie en implementeer je verbetering waar nodig. Ten slotte participeer je in het management review. Naast het onderhouden van het kwaliteitssysteem, voer je batch releases uit (interne batch releases, EU batch releases en landspecifieke batch releases). Ten slotte ondersteun je verbeteringsprocessen van het huidige productiesysteem. In deze rol rapporteer je aan de QA Manager.

Kortom, een veelzijdige rol bij een gerenommeerde speler met veel uitdagende verantwoordelijkheden.

Profiel
  • afgeronde hbo-opleiding;
  • ervaring met het werken met kwaliteitssystemen (ISO 9001, USDA, GLP/GMP);
  • accuraat, communicatief vaardig, verantwoordelijk, analytisch, teamplayer, proactief, gestructureerd en resultaatgericht;
  • uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in zowel woord als geschrift;
  • kennis van Microsoft Office, Trackwise en Agile.
Reactie

Geïnteresseerd? Stuur je curriculum vitae en motivatie, onder vermelding van referentienummer WL/19-023-DD, naar Anneke den Hartog info@derksenderks.nl.

Voor meer informatie kun je bellen met Anneke den Hartog via 033 – 4728087.

Onze opdrachtgever heeft er bewust voor gekozen om de procedure door Derks & Derks B.V. te laten behandelen. Wij vragen nadrukkelijk je reactie aan Derks & Derks te richten.

vacature medical-affairs

Associate Medical Safety Director

Offer
  • a diverse job at a pharmaceutical company
  • an interesting job because of the international contacts
  • a temporary contract for 12 months, with the possibility to extent
Organisation

Our client manufactures and markets high-quality drugs in a diversity of fields. The organisation has been undergoing substantial growth and expects to be a global top ten player. In Europe, our client produces, develops and markets products through a network of affiliated companies. The European R&D and manufacturing activities are concentrated in The Netherlands. The European organisation is located in Leiden but has tight lines all around the world. The organisation is looking for support for the Pharmacovigilance department. They would like to come in contact with an experienced Associate Medical Safety Director.

Position

In de role of Associate Medical Safety Director you are responsible and accountable for the coordination and medical-scientific monitoring and assessment of the safety profile of one or more products. This position is expected to function autonomously, without a great deal of oversight from the Group Lead or (Medical) Director. Furthermore you lead GPV Product Responsible Teams for assigned products. You will also participate in Global Development Core Teams and Global Medical Affairs Core Medical Teams as the pharmacovigilance specialist, ensuring the medical safety of products for the assigned Global TA and contributing to an optimal benefit-risk profile. Next to that you are responsible and accountable for the timely identification and communication of emerging safety issues and updates of the Company Core Data Sheet, Investigator’s Brochure and local product labeling. This also includes responsibility for effective and regular communication with the Global Group Lead and with the applicable QPPV. Your are also responsible and accountable for the design of safety surveillance strategies, management of safety signals for products, both those in development and marketed products, for the collection and identification of safety signals using safety data for signal surveillance activities, categorization and prioritization of safety signals and for authoring, medical review and, as appropriate, approval of safety evaluation reports (SERs), working closely with Global Safety Science. Risk management of assigned products is also your responsibility in development and marketed products, the development and submission of the Risk Management Plan (RMP) and for the execution of risk management strategies in collaboration with stakeholders, working closely with Global Safety Science. You also support the Global TA Group Lead, and, as appropriate (Medical) Director in the identification, development, implementation and communication of process improvements tools, systems and procedures within GMS to ensure efficiency and consistency in safety surveillance in the assigned Global TA and other Global TAs and Regional Teams within GMS, as well as on GPV level. You give support to the Global TA Group Lead, and, as appropriate (Medical) Director in inspection/audit preparation, timely execution and submission of responses to findings and for timely planning, creation, submission, implementation, maintenance and follow-up of corrective and preventive action plans related to the respective Global TA, ensuring feasibility and global alignment in collaboration with the GMS Leadership team.

Profile
  • at least a Master’s degree in Pharmacy or Medical
  • at least 8 years experience as MD., D.O., PhD, or PharmD
  • experience within the pharmaceutical industry in a relevant therapeutic area
  • in-depth understanding of safety regulations for both marketed and investigational products, and excellent knowledge of regional and global authority requirements, including ICH, and other applicable requirements, able to influence decisions relating to patient safety and assessment of benefit-risk
  • experience in planning, allocating and managing multiple projects
  • demonstrated leadership capabilities
  • sound medical scientific knowledge to evaluate and interpret clinical and scientific data and to
  • communicate with both internal and external stakeholders
  • specific working knowledge and experience in medical safety functions, including risk
  • excellent communication and presentation skills in English (both written and spoken)
  • strong interpersonal skills required with a demonstrated ability to handle conflict situations
  • ability to deliver under pressure with limited resources
  • ability to travel to meet the needs of the role
Response

Interested? Please send your resume and motivational letter by e-mail, with reference to DT/19-033-DD, to Sandra van Putten: info@derksenderks.nl. For further information, please call and discuss the opportunity with Sandra van Putten at number +31 (0)33 472 80 87.

vacature kwaliteit

Project manager QA Artwork EMEA

Offer
  • a diverse job in Pharmacovigilance at a pharmaceutical company
  • an interesting job because of the international contacts
  • a temporary contract for 6 months, to substitute for maternity leave, with the possibility to extent
Organisation

Our client manufactures and markets high-quality drugs in a diversity of fields. The organisation has been undergoing substantial growth and expects to be a global top ten player. In Europe, our client produces, develops and markets products through a network of affiliated companies. The European R&D and manufacturing activities are concentrated in The Netherlands. The European organisation is located in Leiden but has tight lines all around the world. The organisation is looking for support for the Pharmacovigilance department. They would like to come in contact with an experienced and enthusiastic Manager QAE Artwork.

Position

In the role of Project manager QA Artwork your responsibility is to realise high quality consistency of products and processes within Supply Chain and Contract Manufacturing and contribute to QA support for the related activities. You develop and maintain the Quality system for Artwork Management, Master Data Management and Supply Chain Change management for the EU region and support the related management review processes. You will monitor the quality risk for Quality Assurance of marketed products and processes in terms of GMP and GDP and you will lead and supervise Quality Assurance of such products and processes. You also develop and maintain the Supply Chain Change Control processes and coordinate and cooperate Quality Assurance Activities with Supply Chain & Contract Manufacturing and Affiliates communicating with QA and other regions. You stabilise relationships with stakeholders as with the European manufacturing sites. Furthermore, you collect new developments in external Quality Assurance requirements, EMEA, ICH etc. and give the training to relevant departments. You will report to the director of QA and you will work closely with the directors and manager on the European manufacturing sites in QA, technology of contract manufacturers.

Profile
  • a science-based degree (pharmacy preferred)
  • previous experience with labelling management
  • a minimum of 5 years of GMP experience within a pharmaceutical environment
  • project management skills combined with QA experience and/or proven GxP audit experience
  • good organizational, coordination, negotiation, presentation and communications skills
  • contributing to global impact projects and/or previous experience leading small QA teams
  • fluency in written and spoken business English
  • understanding of European regulatory environment
  • precise, rigorous and reliable with an analytical mind and attention to detail
  • anticipation and sound decision-making skills
  • knowledge of IT systems compliance to GxP
  • full availability during business hours to respond to significant quality issues including flexibility for significant issues which may arise from time to time outside normal working day
Response

Interested? Please send your resume and motivational letter by e-mail, with reference to DT/19-032-DD, to Sandra van Putten: info@derksenderks.nl. For further information, please call and discuss the opportunity with Sandra van Putten at number +31 (0)33 472 80 87.

vacature hrm

Oplossingsgerichte, enthousiaste en leergierige Recruitment Consultant

Aanbod
  • een jong enthousiast team van collega’s in een succesvolle en groeiende organisatie;
  • open cultuur en sfeer, waardoor je waarschijnlijk snel je plek zal vinden binnen het team;
  • breed takenpakket met grote mate van verantwoordelijkheid;
  • ruimte voor opleiding en ontwikkeling;
  • op of uitbouwen van een netwerk binnen de life sciences en gezondheidszorg.
Bedrijf

Derks & Derks brengt als strategisch partner in human talent, organisaties en hoger opgeleide talenten in Life Sciences en gezondheidszorg samen. Werving & Selectie, Detachering & Interim, Talent Development, HR Research en Opleiding & Training vormen de kern van onze dienstverlening. Persoonlijke aandacht, heldere afspraken, integriteit en strikte kwaliteitsnormen, vormen daarin altijd de basis. Met een breed netwerk en sterke vak- en branchekennis, zijn wij dé strategisch partner in human talent.

Om onze rol als specialist in Life Sciences steeds breder in te vullen en in te spelen op marktontwikkelingen, hebben we de afgelopen jaren diverse innovatieve projecten in deze markt gelanceerd:

Onze kernwaarden zijn: samen het beste resultaat, team van experts, betrouwbare partner en kwaliteit verzekerd. De cultuur is hands-on, klantgericht, informeel en betrokken. Er wordt hard gewerkt, maar ook veel gelachen. Om ons team van experts uit te breiden zijn we op zoek naar een gedreven, professionele en enthousiaste Junior Recruitment Consultant, die graag bijdraagt aan de gezamenlijke doelstellingen van de afdeling en die warm wordt van een potje tafelvoetbal met collega’s.

Functie

Denk jij in mogelijkheden en hou je eenvoudig het overzicht over verschillende projecten? Dan zouden deze vaardigheden wel eens goed van pas kunnen komen in de rol van Junior Recruitment Consultant. In deze functie werk je aan meerdere opdrachten tegelijk. Je bent dé gesprekspartner voor ons netwerk. Dit netwerk bestaat uit opdrachtgevers en kandidaten die op zoek zijn naar een nieuwe medewerker of nieuwe functie.

Het is voor jou geen probleem om aan tafel bij de opdrachtgever de juiste vragen te stellen en zo snel te achterhalen naar wat voor nieuwe medewerker ze op zoek zijn. Op basis van die informatie ga jij aan het werk. Dit kan betekenen dat je een wervende advertentietekst schrijft en deze verspreidt via verschillende social media kanalen. Nadat je in contact bent gekomen met de juiste kandidaten voor de functie en deze persoonlijk gesproken hebt, schrijf je een realistisch persoonlijkheidsprofiel voor de opdrachtgever. In je functie zal er meerdere keren een beroep worden gedaan op jouw overtuigingskracht, zodat je de match tot stand kan brengen. Je denkt in mogelijkheden en kan snel handelen om gezamenlijk met het team het beste resultaat te behalen. Je bent zelf verantwoordelijk voor het resultaat, maar het team staat achter je om de helpen waar nodig. Ben jij creatief en vindingrijk en weet jij makkelijk de juiste kandidaat voor de juiste baan te vinden? Dan ben jij degene die wij zoeken. Een enthousiaste, leergierige en commerciële collega voor de functie van Junior Recruitment Consultant.

Profiel
  • hbo/wo werk- en denkniveau;
  • interesse in het proces van werven en selecteren;
  • interesse in de life science markt;
  • representatief, proactief, daadkrachtig, mensgericht en betrokken;
  • commerciële instelling;
  • verbinder, weet de juiste match te maken;
  • goede beheersing van Nederlandse en Engelse taal;
  • gezonde dosis humor.
Reactie

Geïnteresseerd? Stuur je curriculum vitae en motivatie, onder vermelding van referentienummer WL/19-021 naar Sandra van Putten, info@derksenderks.nl. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Sandra via 033 – 4728087. Een assessment maakt deel uit van de selectiemethode.