vacature medical-affairs

Consultant Medical Safety Scientist

Offer
  • a diverse job as Medical Safety Scientist in the pharmaceutical company
  • an interesting job because of the international contacts
  • a temporary contract for 1 year
Organisation

Our client manufactures and markets high-quality drugs in a diversity of fields. The organisation has been undergoing substantial growth and expects to be a global top ten player. In Europe, our client produces, develops and markets products through a network of affiliated companies. The European R&D and manufacturing activities are concentrated in Leiden (The Netherlands), but has a tight line all around the world. The organisation is looking for support for the pharmacovigilance department. Therefore they would like to meet an experienced and enthusiastic Medical Safety Scientist.

Position

As Medical Safety Scientist you will work under the supervision of the Group Leader or Medical Director. You participate in or lead PV product responsible teams and participate in development core teams and core medical teams. Therefore you conduct ongoing monitoring and assessment of the safety profile of assigned developmental and marketed products. You will represent PV in the design, conduct, analysis and reporting of Phase 1 – Phase 3 and Post-Authorization Studies. You serve as the safety point of contact to other colleagues. Next to this you perform timely identification and communication of emerging safety issues and safety updates of the Company Core Data Sheet, Investigator’s Brochure and local product labeling. You also design safety surveillance strategies and manage safety signals for products. For the collection and identification of safety signals you use safety data for signal surveillance activities, categorization and prioritization. You collect them for authoring, medical review and approval of safety evaluation reports (SERs). You conduct risk management of assigned products, both those in development and marketed products, the development and submission of the Risk Management Plan (RMP) and for the execution of risk management strategies in collaboration with internal and external stakeholders. Futhermore you create regulatory reports and analytical papers, gathering and categorizing data, providing initial medical analysis and/or overall benefit/risk. You also create, or assist in creating in PBRERs, DSURs and/of PADERs. But also on signal detection activities and create and/or review safety portions of submission documents. And last but not least you have the ability to participate in communications between business and safety to ensure appropriate safety context.

Profile
  • a Bachelor’s degree in a scientific, health-related field
  • at least 3 years of hands on PV experience in clinical and/or post marketing
  • solid understanding of regulations impacting Pharma industry in the US and globally, especially drug safety/ PV
  • hands on experience writing/reviewing Aggregate Reports , e.g., PBRERs, DSURs, and PADERs
  • hands on experience with signal detection activities such as analyzing/categorizing/assessing data
  • strong leadership skills
  • excellent oral and written communication skills
  • excellent listening and comprehension skills
  • ability to work effectively in a matrix setting to resolve issues and achieve common goals
Response

Interested? Please send your resume and motivational letter by e-mail, with reference to DT/18-139-DD, to Sandra van Putten: info@derksenderks.nl. For further information, please call and discuss the opportunity with Sandra van Putten at number +31 (0)33 472 80 87.

 

General Manager Refractiechirurgie

Aanbod
  • commerciële pioniersrol met een hoge mate van verantwoordelijkheid en zelfstandigheid;
  • mede vormgeven aan de toekomst van dit succesvolle bedrijf;
  • samenwerken met een team van gedreven en gemotiveerde professionals;
  • werkelijk het verschil kunnen maken binnen de gezondheidszorg;
  • competitieve arbeidsvoorwaarden.
Bedrijf

Bergman Clinics is de grootste speler voor planbare medische zorg in Nederland. Op meer dan twintig locaties wordt zorg verleend aan meer dan 85.000 cliënten per jaar. Bergman Clinics wil een belangrijke bijdrage leveren aan het op langere termijn betaalbaar, toegankelijk en hoogwaardig maken van de medische zorg in Nederland. Het verbeteren van haar kwaliteit en doelmatigheid zien zij als een permanent proces. De visie van Bergman laat zich samenvatten in drie woorden: Focus, Aandacht, Resultaat.

De focusgebieden van Bergman Clinics zijn:

  • bewegen (orthopedie);
  • ogen;
  • huid;
  • vrouw;
  • maag en darm;
  • hart.

Het focusgebied Ogen bestaat uit zowel verzekerde als niet-verzekerde zorg (Refractiechirurgie). In haar continue streven naar het verbeteren van kwaliteit en doelmatigheid, heeft Bergman besloten om de niet-verzekerde zorg aan te gaan sturen als een zelfstandige unit binnen de divisie Ogen. Deze beslissing is in lijn met de ambitie van Bergman om zich in Nederland te blijven onderscheiden met het leveren van de best mogelijke medische zorg, waarbij de cliënt in alle opzichten centraal staat. Voor het succesvol positioneren, aansturen en verder uitbouwen van de Refractiechirurgie-activiteiten zijn wij op zoek naar een commerciële, ondernemende, ambitieuze en mensgerichte General Manager Refractiechirurgie.

Functie

In de functie van General Manager Refractiechirurgie rapporteer je aan de directie en krijg je als belangrijkste doelstelling de commerciële oogzorgactiviteiten (ooglaseren en lensimplantaties) opnieuw in de markt te positioneren. Daarnaast is je doelstelling de conversie te verhogen en te zorgen dat de dagelijkse gang van zaken op de vestigingen vlekkeloos verloopt. Het is de ambitie om te zorgen dat het aantal locaties waar commerciële oogzorg wordt aangeboden wordt uitgebouwd.

Voor deze functie zijn wij op zoek naar een businessbouwer en commerciant in hart en nieren, die de bestaande refractiebusiness binnen Bergman Clinics duurzaam laat groeien op zowel omzet als resultaat.

We zoeken iemand die op basis van marktinformatie, branchekennis en zijn/haar netwerk, continu op de bal zit om een optimale propositie voor cliënten aan te bieden. Je herkent kansen in de markt en weet hier ook direct op in te spelen. Je neemt hiervoor verantwoordelijkheid en hebt de slagkracht om werkelijk het verschil te maken. Anderzijds heb je de expertise en competenties om op effectieve wijze intern de organisatie zo te organiseren dat dagelijks processen vlekkeloos en zo efficiënt als mogelijk verlopen. In het kort: een stevige positie waarin je stem en visie gehoord worden, je de divisie inspireert tot het elke dag beter willen doen en je een voorbeeld bent voor de gehele organisatie.

Profiel
  • hbo/wo werk- en denkniveau;
  • minimaal 6 jaar commerciële werkervaring;
  • peoplemanager, ervaring met het aansturen en/of coachen van mensen;
  • ervaring met het optimaliseren van werkprocessen met oog voor de zachte kant;
  • aantoonbare kennis en ervaring op het gebied van een formulestrategie;
  • ondernemend, commercieel gedreven, energiek, mensen-mens en overtuigingskracht.
Reactie

Geïnteresseerd? Stuur je curriculum vitae en motivatie, onder vermelding van referentienummer

WS/018-057-DD, naar Wouter Schepers, info@derksenderks.nl.

Voor meer informatie kun je bellen met Wouter Schepers via 033 – 4728087.

 

Een assessment kan deel uitmaken van de selectiemethode.

 

vacature kwaliteit

Quality System Business Process Expert

Offer
  • a challenging job within a global healthcare company
  • an operational role in an international environment
  • a temporary contract till April 2019
Organisation

Our relation is internationally active in the healthcare industry. They produce and sell their products to the international market. They are always looking for new innovative medical device products by investing in research and development. With these investments they hope to stay on top of the market. They design the product through the eyes of the end user combined with an appealing design.  The organisation is always looking for improvement of their processes. Therefore, they would like to get in touch with a Quality System Business Process Expert.

 Position

Part of the End 2 End (E2E) program, the Quality System Business Process Expert supports the development, deployment and maintenance of the Quality Management System, by ensuring cross sector harmonization, standardization and regulatory compliance. You will ensure process compliance to regulations, and you will ensure that optimization and efficiency are built into the Business Management and Quality Management System processes across all sectors and groups in partnership with the other business functions. One of the responsibilities is to provide compliance and Quality Management System process improvement support to the E2E Program teams to ensure compliance with optimization and efficiency in E2E processes. Therefore, your main responsibilities are to act in support of the Quality Assurance team and Q&R Business Process Owner, across the Q&R network for the E2E program. You participate directly as the Quality Management System Business Process Expert “Process Capabilities” deployment programs, in the Idea to Market (I2M), Market to Order (M2O) and/or Order to Cash (O2C) arenas. You ensure compliance, efficiency and effectiveness of the processes within the healthcare sector. You will report to the manager of the department.

Profile
  • bachelor’s degree or equivalent preferably in a scientific discipline
  • minimum of 7 years of experience working in Quality Assurance / Quality Engineering / Quality Systems, supporting multiple functional disciplines within a global medical (device/pharma) industry
  • proven experience in Quality Management System processes, including cross sector or business process standardization (desired), ensuring effectiveness and efficiency while maintaining compliance with worldwide regulations
  • comprehensive understanding of the diverse worldwide medical device quality regulations, including areas of device design, development, manufacture, distribution, worldwide device marketing, sales, service, and post-market surveillance
  • extensive knowledge of FDA QSR’s, ISO 13485, JPAL, China GMP’s and other worldwide Quality System Regulations
  • an ability to successfully communicate and educate Quality Management System regulations, policies and strategies to teams at all levels of the organization
  • experience with deployment of Quality Management System processes as identified
Response

Interested? Please send your resume and motivational letter by Email, with reference to DT/18-137-DD, to Sandra van Putten: info@derksenderks.nl. For further information, please call Sandra van Putten at number +31 (0)33 472 80 87.

Key Accountmanager GDS (fulltime)

Aanbod
  • bijdragen aan patiëntgemak, efficiency in de zorg én bedrijfsresultaat;
  • unieke functie in het hart van de farmacie: boeiende en uiterst dynamische niche-markt;
  • commercie, netwerk, analyse: fantastische combinatie van in te zetten talent en ervaring;
  • breed en uitdagend pakket met diverse taken en verantwoordelijkheden;
  • sparringspartner voor de stakeholders in de markt;
  • goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden.
Bedrijf

Aurobindo Pharma B.V. in Baarn is de succesvolle Nederlandse dochteronderneming van het wereldwijd toonaangevende Aurobindo Pharma Ltd. Binnen dit generieke geneesmiddelenbedrijf zijn dagelijks 18.000 medewerkers in 150 landen actief om bij te dragen aan hoogwaardige en betaalbare kwaliteit van zorg. Aurobindo biedt innovatieve farmaceutische oplossingen, vanaf de grondstoffen tot distributie en levering. Daarnaast is Aurobindo één van de grootste actieve grondstof productiebedrijven ter wereld en beschikt het over 16 eigen state-of-the-art productiefaciliteiten en een uitmuntende R&D-afdeling.

Het Benelux kantoor bevindt zich in Baarn. Hier werken ruim 50 werknemers op afdelingen als Pharmaceutical Affairs, Sales, Finance, Customer Service, Portfolio Management en Warehouse. In de Benelux ondersteunt Aurobindo apotheken, ziekenhuizen, groothandels, drogisten en apotheekhoudende huisartsen bij het verlenen van optimale patiëntenzorg. Dat doet de organisatie met een breed assortiment, gunstige commerciële voorwaarden en continue aandacht voor kwaliteit. Met persoonlijke aandacht voor de wensen en behoeften van de klant, wordt ze al vele jaren gezien als betrouwbare partner in de gezondheidszorg. Aurobindo Pharma wil graag kennismaken met een gedreven en commercieel ingestelde Key Accountmanager GDS. Een GDS (Geneesmiddel distributiesysteem) is een verpakking waarin medicijnen zijn verdeeld in eenheden per toedieningstijdstip en op naam van een individuele cliënt.

Functie

De verstrekking van geneesmiddelen via weekmedicatierollen heeft een belangrijke plaats ingenomen in de Nederlandse farmacie. Begrijpelijk, want patiënten krijgen graag op individueel niveau en zelfs op toedieningsmoment hun medicijnen aangeleverd. Bovendien wordt in de keten hiermee aan efficiency gewonnen. Het vullen van deze op individuele patiënten gerichte medicijnafleveringen wordt ook wel ‘baxteren’ genoemd. Binnen deze ontwikkeling word jij verantwoordelijk voor het verder uitbouwen van de grote rol die Aurobindo Pharma al op zich heeft genomen. Hierin wordt niet alleen je commercieel talent, maar in hoge mate ook jouw inzicht in deze specifieke en specialistische markt, de basis van je succes. Je werkt immers nauw samen met veel betrokkenen: onze GDS-relaties, inkoopmanagers van groothandels, collega (Key) Account Managers, de Aurobindo Pharma purchasers en planners. In deze bijzonder dynamische markt spelen ook maatschappelijke ontwikkelingen (ziektekostenverzekeraars, politieke keuzes, beschikbaarheid van medicijnen) en uiteraard ‘gunning’ een rol.

De ideale Key Accountmanager GDS overziet dit speelveld, kent de spelers en is in staat binnen dit uitdagende veld de juiste analyses te maken en adviezen te geven. Je ontwikkelt een commercieel plan voor dit belangrijke marktsegment en ziet toe op de juiste implementatie van gemaakte afspraken. Samen met collega’s, bereid je product launches voor, bezoek je de relevante businesspartners en bouw je dagelijks je efficiënte, prettige, betrouwbare en volwaardige relatie verder uit. Kortom, een unieke functie, waarin al jouw kennis van deze niche binnen de industrie met al je talenten in communicatie, analyse en businesspartnership samenkomt!

Profiel
  • minimaal een relevante commerciële hbo-opleiding;
  • aantoonbare relevante ervaring op het gebied van sales, op diverse niveaus binnen de farmaceutische bedrijfstak, bij voorkeur een sterk netwerk in het farmaceutisch groothandelskanaal;
  • minimaal 3 jaar Key Accountmanagement ervaring, waarbij je in een degelijke staat van dienst een prettige en solide business- en sparring partner geworden bent;
  • analytisch sterk: je ontwerpt mede je eigen strategische plannen en benut je analyses en inzichten om klanten met strategisch potentieel binnen te halen en groei bij bestaande klanten te realiseren;
  • je verfijnde netwerk, intern en extern, geven je input waardoor je kunt doorrekenen of nieuwe producten en andere concepten levensvatbaar zijn;
  • extravert, stabiel en je benut jouw commerciële en zeer goede communicatieve vaardigheden;
  • je bent gedreven, weet je werk goed te organiseren en je hebt een probleemoplossende aanpak;
  • je steekt graag de handen uit de mouwen binnen een enthousiast werkend team van (Key) Accountmanagers;
  • je beheerst de Nederlandse en Engelse taal goed en je bent in bezit van rijbewijs B.
Reactie

Geïnteresseerd? Stuur je curriculum vitae en motivatie, onder vermelding van referentienummer
WS/18-053-DD, naar Anneke den Hartog, info@derksenderks.nl. Voor meer informatie kun je bellen met Anneke den Hartog via 033 – 4728087. Een assessment kan deel uitmaken van de selectiemethode.

Onze opdrachtgever heeft er bewust voor gekozen om de procedure door Derks & Derks B.V. te laten behandelen. Wij vragen nadrukkelijk je reactie aan Derks & Derks te richten.

vacature medical-affairs

Pharmacovigilance Lead

Offer
  • a diverse job as Pharmacovigilance Lead in the pharmaceutical company
  • an interesting job because of the international contacts
  • a temporary contract for 4 months, with the possibility to extent
Organisation

Our client manufactures and markets high-quality drugs in a diversity of fields. The organisation has been undergoing substantial growth and expects to be a global top ten player. In Europe, our client produces, develops and markets products through a network of affiliated companies. The European R&D and manufacturing activities are concentrated in The Netherlands. The European organisation is located in Leiden, but has a tight line all around the world. The organisation is looking for support for the pharmacovigilance department. Therefore they would like to meet an experienced and enthusiastic Pharmacovigilance Lead for the affiliates.

Position

As Pharmacovigilance Lead you will act as the primary contact for any safety issues at the responsible country and/or affiliate. You will also act as the local Drug Safety Officer (DSO) and manage its related duties.  You will also act as the local qualified person for PV (if applicable). In addition, you will actively investigate and implement ways in which the PV department can contribute to the compliance, efficiency and overall effectiveness of the affiliate. You will implement locally new initiatives, management tools or processes in cooperation with PV-Affiliate Support Function. Also you ensure that all affiliate PV staff have access to the necessary tools and systems. Furthermore you will lead and develops the PV team to provide effective management of product safety information. You ensure that safety information (Adverse Events) received from all sources by the affiliate are collected, translated and forwarded to designated Regional Global PV Headquarter, in compliance with required timelines, quality guidelines and standards. If applicable: timely ICRS submissions to the Competent Authority. You will ensure that the PV Case Tracking System, PV Register is used to accurately capture Product Safety Information and to be responsible for ensuring that the PV Register is maintained in real-time. You will be accountable for management and coordination of all PV activities in alignment with regulatory requirements and internal procedures to ensure full compliance with Regulatory requirements. Next to this you will be responsible for the implementation of relevant updates to PV regulations (including maintenance reporting rules matrix), within the required timeline.  You communicate any changes to PV Affiliate Support Function, EU-QPPV, the GPV Regional HQ Office and/or other local business functions, as applicable. You will be accountable to provide input for the PSMF regarding the affiliate communication to GPV regional Head Quarters. You will make sure the affiliate is GPvP inspection-ready: project management related to regulatory authority, business partner or internal inspections. And you will act as the main point of contact, and as such, coordinate regulatory authority inspections in collaboration with QA and GPV: both announced and unannounced – as and when required. You will serve as the point of contact for the PV- HQ functions, PV Affiliate Support Function, the affiliate MT and M&D functions. Last but not least, you will ensure implementation, annual delivery and documentation of  PV Product Safety Awareness training to affiliate (e.g. Medical Information, Sales Rep, receptionists).  Also, where applicable, to third party personnel providing PV-related services, and to other staff within the territory.

Profile
  • At least a Bachelor degree (Pharmacy, Medical Degree or Biomedical/Life Sciences), preferably with an advanced professional degree in Life sciences and/or MBA qualification
  • Member of professional Pharmacovigilance bodies and/or associations
  • Proactive involvement in external association activities e.g. EFPIA etc. and networking to enhance knowledge and expertise.  Maintains and builds currency of expertise and promotes best practice, knowledge sharing and compliance.
  • Track record of demonstrable and relevant experience within PV and/or combined PV/RA/QA; to include direct contact and engagement with national competent authorities
  • If applicable: Extensive experience with working through business partners/agents
  • Sound knowledge of the PV landscape and associated procedures within the country/region. Sound understanding of Regional and Global PV requirements including global and regional Directives.  Expert knowledge of safety profiles of all marketed products in the country/affiliate
  • Substantial knowledge acquired through progressively senior roles in complex environment in senior Drug Safety/PV /pharma roles and/or regional PV role (advantageous if experienced in both). Ability to influence at senior level
  • Track record of having successfully lead and delivered PV Projects and resulting recommendations and reporting. Global  or regional exposure through proven project activity across multiple territories.
  • Significant proven track record of achievements in senior roles including line management of virtual and remote teams, cross cultural working and developing future talent.  Ability to coach and mentor less experienced personnel.
  • Proficiency in local language and business English language  (written, verbal, presentation, facilitation)
  • Good communication skills including persuading, influencing including the ability to build and manage close relationships with all relevant stakeholders
  • Proven leadership, strategy, planning, organising and problem-solving skills.
Response

Interested? Please send your resume and motivational letter by e-mail, with reference to DT/18-135-DD, to Sandra van Putten: info@derksenderks.nl. For further information, please call and discuss the opportunity with Sandra van Putten at number +31 (0)33 472 80 87.

Our client has chosen Derks & Derks B.V. as recruitment agency for this assignment. We request therefore to send any application or other response to Derks & Derks.

Is this not the job you are looking for? Please visit www.derksenderks.nl/nl/nieuwe-baan/vacatures for other challenging positions in pharma, food and medical.

vacature inkoop-logistiek

Category Manager Geneesmiddelen

Aanbod
  • gezonde, groeiende en professionele organisatie;
  • een uitdagende en verantwoordelijke functie waarin je kan groeien en ontwikkelen;
  • een vaste functie waarin jouw capaciteiten benut worden.
Bedrijf

De organisatie is een dynamische organisatie, bestaande uit verschillende onderdelen. Gezamenlijk bedienen deze onderdelen een groot gedeelte van de markt en zorgen ze voor de distributie van geneesmiddelen. De organisatie laat zich kenmerken als informeel, waar hard werken hand in hand gaat met humor en een persoonlijke benadering; de ideale plaats waar je capaciteiten, vaardigheden en ervaring tot hun recht komen. Ter uitbreiding van het team komt de organisatie graag in contact met een gedreven en enthousiaste professional met sterke commerciële vaardigheden die het succes in de categorie merkgeneesmiddelen verder weet uit te bouwen de komende jaren.

Functie

Als Category Manager ben je de spin in het web en heb je veel interne contacten. Je hebt veel contact met collega Inkopers, Supply Chain planners en Regio Managers. Je werkt ook regelmatig samen met de Business Analist voor aanvullende cijfers en rapportages. Je bent verantwoordelijk voor het Category Management beleid naar stadsapothekers, politheken en ziekenhuisapotheken. Je hebt contact met innovatieve farmaceuten over strategie,  zorgprogramma’s, logistieke afspraken en conditiebeleid. Je begeleidt de samenwerking met leveranciers actief, ook in interne werkgroepen en zorgt er ook voor dat de afspraken contractueel goed worden vastgelegd. Binnen alle mogelijkheden zorg je voor een optimaal rendement. Hoewel je ondersteund wordt door zowel je directe collega’s als andere afdelingen en coaching krijgt van je leidinggevende, ben je goed in staat om zelfstandig te werken en verantwoordelijkheid te nemen. Overall weet je met je enthousiasme, inhoudelijke kennis en commercieel gevoel, perfect invulling te geven aan deze dynamische, uitdagende functie. In deze functie rapporteer je aan de manager van de afdeling.

Profiel
  • minimaal afgeronde hbo-diploma richting Commercie of Farmacie;
  • inhoudelijke kennis van geneesmiddelen(sector) en enkele jaren werkervaring is een pre;
  • ervaren teamspeler, die ook goed zelfstandig kan werken;
  • prettig flexibel persoon, enthousiast, commercieel talent, resultaatgericht en gestructureerd;
  • goede analytische en communicatieve vaardigheden (onderhandelingen en samenwerkingsprocessen);
  • uitstekende beheersing van Nederlandse en Engelse taal;
  • goede kennis en ervaring met Excel, Word en Power Point en bij voorkeur kennis van ERP systemen.
Reactie

Geïnteresseerd? Stuur je curriculum vitae en motivatie, onder vermelding van referentienummer WL/18-097-DD, naar Sandra van Putten, info@derksenderks.nl. Voor meer informatie kun je bellen met Sandra van Putten via 033 – 4728087.

Onze opdrachtgever heeft er bewust voor gekozen om de procedure door Derks & Derks B.V. te laten behandelen. Wij vragen nadrukkelijk je reactie aan Derks & Derks te richten.

Projectmanager Zinnige Zorg

Aanbod
  • maatschappelijk relevante functie op het snijvlak van inhoud en finance;
  • kans om jouw talent in te zetten om een bijdrage te leveren aan zinnige zorg;
  • stimulerende en inspirerende werkomgeving met veel externe contacten binnen zorginstellingen;
  • positief en bijzonder bedrijf met een hecht team waarin veel aandacht is voor persoonlijke ontwikkeling en groei.
Bedrijf

i2i, gevestigd in Amsterdam, is een jonge, ambitieuze, doelgerichte en intelligente organisatie, die zich richt op één van de belangrijkste maatschappelijke uitdagingen in de zorg: kostenbeheersing met behoud van kwaliteit en toegankelijkheid. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat we het beste rendement op iedere geïnvesteerde euro in de zorg realiseren? Het bedrijf heeft hiervoor het ‘Doelmatig Direct Declareren Partnership’ (DDD-Partnership)-model ontwikkeld, waarmee zorgverleners, die bewezen rechtmatig en doelmatig declareren worden beloond. Hiermee wordt het vertrouwen tussen verzekeraar en zorgverlener vergroot, nemen de administratieve lasten af en worden de zorggelden aantoonbaar zinnig besteed. De ruim 30 professionals van i2i werken voor ziekenhuizen, apotheken en GGZ-instellingen aan zinnige zorg. Deze zorgaanbieders realiseren hiermee voor hen voordelen als betere inkoopvoorwaarden, minder administratieve lasten, verbetering van interne processen en een (nog) beter maatschappelijk imago. Dagelijks is i2i in gesprek met medisch specialisten gericht op het realiseren van een gedragsverandering inzake de declarering van geleverde zorg. Vanwege het toenemende succes van het DDD-Partnership wil i2i kennismaken met een positieve, intelligente, verantwoordelijke en gedreven Projectmanager Zinnige Zorg.

Functie

Als Projectmanager Zinnige Zorg voel jij je verantwoordelijk om de aan jouw toegewezen ziekenhuizen bewezen doelmatig te laten werken. Je brengt mogelijke oorzaken van hogere zorgkosten in kaart en vertaalt deze in haarscherpe analyses. De input voor deze analyses wordt verzorgd door de Data Scientists van i2i. Jouw doel is om met overtuigende inzichten en onderbouwde aanbevelingen te komen waarmee je een gedragsverandering bij zorgverleners kunt realiseren, die uiteindelijk leidt tot een doelmatige en betaalbare zorg. Dit doe je door in gesprek te gaan met medisch specialisten, waarbij je gebruikmaakt van jouw analytisch talent en sterke communicatieve vaardigheden.

Als Projectmanager Zinnige Zorg identificeer je nieuwe doelmatigheidsparameters op basis van wet- en regelgeving, contractafspraken en signalen van de markt. In nauwe samenwerking met de Data Scientists van i2i ontwikkel je nieuwe analyses.

In deze functie zul je ongeveer 70% van je tijd werkzaam zijn op het kantoor in Amsterdam en daarnaast ga je op locatie in gesprek met medisch specialisten. Kortom, een maatschappelijke relevante functie, waarin je jouw analytisch vermogen kunt inzetten om in gesprek te gaan met zorgverleners.

Profiel
  • afgeronde M.Sc.-opleiding;
  • aantoonbare uitgebreide kennis van en ervaring met het krachtenveld in de zorg (minimaal 5 jaar);
  • zeer goede kennis van DBC-systematiek;
  • zelfstarter, gedreven om het DDD-Partnership verder uit te dragen;
  • sterke analytische vaardigheden;
  • persoonskenmerken: klantgericht, integer, overtuigend, strategisch kunnen opereren, oplossingsgericht, positief ingesteld en een teamspeler.
Reactie

Geïnteresseerd? Stuur je curriculum vitae en motivatie, onder vermelding van referentienummer WN/18-040-DD, naar Vera Hudepohl, info@derksenderks.nl.

Voor meer informatie kan je bellen met Vera Hudepohl via 033 – 4728087.

Een assessment maakt deel uit van de selectiemethode.

Onze opdrachtgever heeft er bewust voor gekozen om de procedure door Derks & Derks B.V. te laten behandelen. Wij vragen nadrukkelijk je reactie aan Derks & Derks te richten.

vacature health-economics

Business & Pricing Analyst

Offer
  • make a significant contribution to success in growing markets with new products
  • answer broad and deep questions from the entire organization with thorough financial analyses and advice
  • healthy, reputable and rapidly growing global A-player
  • unique opportunity for ambitious high potentials to fill a financial key position
  • an organization in which individuals make the difference and talent is really seen
Organization

The international organization is based in the region of Amsterdam and is focused on acquiring, developing and selling prescription and self-care medicines. It is there goal to offer a very broad and diverse product portfolio for good quality and an affordable price. They are still improving the product portfolio by adding new or better products. The improvement is not only based on the product portfolio, but also on the personal development of employees. Together they form the company and build further to a future. The organization is looking to fill an opening in the team. Therefore, they would like to get in touch with an enthusiastic Business & Pricing Analyst to add value to their customers.

Position

As Business Analyst you will be a member of the finance team with large interaction with the Sales & Marketing department. It will be your responsibility to develop and maintain commercial analysis tools to support the local organization to make competitive offers to health insurance companies, wholesalers and pharmacists (groups) and to maximize profitability.  Next to this, the position will support the Head of Finance in finance, planning and administration tasks. Other duties reside in participating in the monthly reporting regarding margin analysis; control the good execution of commercial agreements in terms of pricing and volume compliance as well as the accuracy of the chargebacks received from our customers.

Your key responsibilities will include but are not limited to supporting the Head of Contract Sales and the Sales & Marketing department, in the negotiation of commercial proposals with a strict control of the profitability. You will give assistance with the preparation of tenders (volume, pricing, margin, and bidding).  You will analyse the performance and the profitability of active agreements by developing and maintaining a commercial agreement database. You will also prepare and present reports to the management, e.g. on low margin products /customers and advise on remediation plan in line with strategy and tactics. You will validate the accuracy of the chargebacks received from customers & insurers in time will be also a responsibility. You will support the Sales & Marketing department in providing adequate reporting for all touch points to drive commercial performance (KPI’s, analytics). Furthermore, you will optimize list price versus bid price and provide standard financial reporting, e.g. product profitability reporting. You will monitor market development and impact of the organization & performance and advises on the remediation. You will report to the Head of Finance.

Profile
  • Bachelor or Master degree
  • minimum of 3 years experience in a relevant position
  • modelling skills in Excel and Access, SAP or BO is an advantage
  • excellent analytical and quantitative skills with the ability to interpret data analysis
  • excellent communication skills, verbal and written, to all levels in our organization
  • a customer focused approach geared to delivering a high-quality support service
  • drive for innovation, taking initiatives and being proactive
  • excellent interpersonal skills and an understanding for cultural diversity; team player
  • ability to work with tight deadlines
  • flexibility, high level of accuracy
  • good command of Dutch and English
Response

Interested? Please send your resume and motivational letter by Email, with reference to WS/18-058-DD, to Sandra van Putten: info@derksenderks.nl. For further information, please call Sandra van Putten at number +31 (0)33 472 80 87.

An individual assessment may be part of the selection procedure.

vacature kwaliteit

Qualification Engineer

Aanbod
  • werken aan uiteenlopende, uitdagende projecten;
  • werken bij een grote farmaceutische organisatie;
  • (internationale) doorgroeimogelijkheden;
  • goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
Bedrijf

Onze relatie is een wereldwijd gerenommeerde farmaceutische organisatie. Met de ontwikkelde geneesmiddelen bieden ze innovatieve behandelingen aan voor een betere gezondheid. Ze zijn actief betrokken bij een betere toegang tot de gezondheidszorg. Dat doen ze met uitgebreide programma’s en samenwerkingsverbanden. In verband met de uitbreiding van het team zijn we op zoek naar twee Qualification Engineers.

Functie

Als Qualification Engineer maak je deel uit van projectteams en zorg je voor het opstellen van de kwalificatie strategie. Tijdens de voortgang van die projecten laat je kwalificatie documenten opstellen, hiervoor gebruik je de input uit de teamvergaderingen en het pakket van eisen. Bij installatietesten en alle daaropvolgende kwalificatietesten zorg je er samen met de Project Coördinator voor, dat de installatie volledig getest en gekwalificeerd opgeleverd wordt aan de interne klant.

In een team van 18 medewerkers ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van alle Capex projecten op de Site. Capex projecten kunnen bestaan uit het ontwerpen, bestellen, kwalificeren en werkend opleveren van complete verpakkingslijnen, maar ook het ontwerpen van unieke machines.

Het adviseren en begeleiden van het gehele kwalificatietraject van de te kwalificeren apparatuur en systemen zullen tot je taken horen. Daarnaast beoordeel je andermans werk en waar nodig draag je naar eigen inzicht aanpassingen en verbetervoorstellen aan. Je bent in staat als vertegenwoordiger op te treden voor de kwalificatie afdeling en uitdagende onderwerpen met belanghebbende afdelingen (QA en externe inspectie instanties) te bespreken en tot een consensus te komen. Je streeft continue naar het op systematische wijze up-to-date houden van kwalificatie en ondersteunende documentatie, om de gekwalificeerde status van je GMP systemen te waarborgen. Je volgt de mogelijke wijzigingen op het gebied van lokale en internationale regelgeving omtrent de geldende regelgeving, zodat je cGMP kennis aansluit bij de kwalificatie activiteiten die je aan het uitvoeren bent. Je bent geordend en systematisch en je neemt je verantwoordelijkheid om alle door jouw begeleide of geproduceerde kwalificatie documentatie systematisch te ordenen en te archiveren volgens de cGMP richtlijnen. Je creativiteit beperkt zich niet alleen tot het verbeteren van kwaliteitsdocumenten en processen, maar ook tot het genereren van ideeën en bedenken van oplossingen voor uitdagende engineeringsvraagstukken.

Profiel
  • een afgeronde technische of farmaceutische hbo-opleiding;
  • een aantal jaar ervaring met de farmaceutische industrie is een pre;
  • kennis van verpakkingsmachines, procesinstallaties, GMP-utiliteits en computersystemen;
  • goede kwaliteits- en veiligheidsbewustzijn;
  • resultaatgericht en gedreven tot realiseren van verbeteringen;
  • communicatief en organisatorisch sterk: proactieve projectopvolging;
  • goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;
  • zowel zelfstandig als in een teamverband kunnen werken.

 

Reactie

Geïnteresseerd? Stuur je curriculum vitae en motivatie, onder vermelding van referentienummer WL/18-095, naar Djamila Hagemans, info@derksenderks.nl.

Voor meer informatie kun je bellen met Djamila Hagemans via 033 – 4728087.

 

Onze opdrachtgever heeft er bewust voor gekozen om de procedure door Derks & Derks B.V. te laten behandelen. Wij vragen nadrukkelijk je reactie aan Derks & Derks te richten.

 

Solliciteer direct

Is dit niet helemaal de functie die je zoekt? Kijk dan op https://www.derksenderks.nl/nl/nieuwe-baan/vacatures voor andere interessante vacatures!

Senior QA Officer

Offer
  • Dynamic, direct and international working environment within a result driven organisation
  • Contributing to a company with a unique position with high expectations for the future
  • Good salary and a competitive remuneration package
Organization

Kiadis Pharma is focused on cell-based immunotherapy products, as an adjunctive to a haploidentical hematopoietic stem cell transplantation (HSCT), for the treatment of blood cancers and inherited blood disorders. The Company’s product candidates have the potential to make allergenic HSCT safer and more effective for patients.

Based on the positive results from the single dose Phase II trial with lead product ATIR101™ in patients with blood cancer, the Company submitted a Marketing Authorization Application (MAA) to the European Medicines Agency (EMA) in April 2017, for approval of ATIR 101™ across the European Union as an adjunctive treatment in HSCT for malignant disease. In addition, Kiadis Pharma has received regulatory approval in various countries to start dosing patients in a Phase III trial with ATIR101™ that will be performed across Europe and North America. ATIR101™ has been granted Orphan Drug Designations both in the US and Europe. The Company’s second product candidate, ATIR201™, will address beta thalassemia, an inherited blood disorder.

Kiadis Pharma was granted and Advanced Therapy medicinal Product (ATMP) certificate for manufacturing quality and non-clinical data by the EMA. The Company’s shares are listed on Euronext Amsterdam and Euronext Brussels. Due to the further growth of the company, Kiadis is looking for a Senior QA Officer.

Position

Within this growing company, as a Senior QA Officer you will contribute to establishing and maintaining a strong and committed QA department that will transfer the QA culture into all departments of Kiadis (e.g. by developing training material and by training personnel). From your broad experience with QA and biotech, you will be responsible for correct use of QA systems, SOP’s and Procedures within Kiadis Pharma. You will review master documents and batch documentation, perform internal and/or external audits and write, review and approve applicable controlled documentation (e.g. batch records, audit reports, protocols and other cGxP QMS documentation). Besides this you will perform initiation, review and assessment of deviations, change control requests, CAPA’s, OOS and other QMS input.

In short, you will be responsible for all the core QA related tasks within a dynamic, flexible and successful biotech company that is in a transition from Phase II to Phase III. You have to understand the regulations and be able to communicate that to all levels in the organisation. You will work together with a QP, a QA Manager and a Senior Director QA. You report to the latter.

Profile
  • B.Sc. in biotechnology, chemistry or equivalent field
  • Minimal 6 years of experience within the pharmaceutical/biotech industry with minimal 3 years experience in a similar QA-role
  • Good understanding and knowledge of cGMP / ICH guidelines for both US and USA
  • Experience with and knowledge of QMS, CAPA’s, deviations, SOP’s and batch record reviews is a must
  • Experience with auditing is an advantage
  • Confident, flexible, open, honest and approachable
  • Excellent written and verbal communication in English. Knowledge of the German language is an advantage
Response

Interested? Please send your resume and motivational letter by Email, with reference to WL/17-143-DD: info@derksenderks.nl.

For further information, please call Toon Fleminks  at number +31 (0)33 472 80 87.

An individual assessment may be part of the selection procedure.

Our client has chosen Derks & Derks B.V. as recruitment agency for this assignment. We request therefore to send any application or other response to Derks & Derks.