- Kan farma een echte, gezamenlijke bijdrage leveren aan vitaliteits- en gezondheidswinst van inwoners of blijft zij medicijnenverkoper?
 - Farma is zich niet genoeg bewust van regionalisering en populatieaanpak en het is tijd om aan te haken nu het nog kan.
 - Vaak worden plannen voor een gezonder Nederland in eerste instantie zonder farma gemaakt. Hoe komt dat toch?
 - Heeft farma wel genoeg contact met de maatschappelijke werkelijkheid en verandering van tijdperk?
 - Maatschappelijk partnership bij farma is vaak een pr-excuus en heeft meestal niets te maken met ware gezondheidsverbetering van mensen.
 - Zou farma, in samenwerking met partners, ‘werken aan gezondheid’ overtuigend als een maatschappelijke en economische impuls kunnen laten zien in plaats van als een collectieve last?
 - Wat kan de bijdrage zijn van farma aan ontschotting en ontzorging?
 - Een nieuw maatschappelijk gezicht voor farma? Geen woorden maar daden!
 
Concreet aan de slag met dit soort reflecties, op weg naar ‘Nieuw Farma’? De Businessclass Pharma & Healthcare faciliteert de voorhoede die deze uitdaging aangaat.
