Responsible Person

Offer
  • a position where your expertise has great value
  • responsible for setting up the QMS while following the EU guidelines
  • reporting directly to the CEO
  • temporary contract position for 16 to 32 hours per week
  • independent role with ranging responsibilities
Organisation

Through our INRALS-network we received this opportunity in the Netherlands. The client is a UK-based company which is a specialized Pharma company developing products for the life-long treatment of chronic endocrine conditions. It is their mission to meet major clinical and patient needs in hormone replacement, initially by developing and marketing products for the rare orphan diseases. The organisation is currently looking to expand their business to the Netherlands and is therefore looking to meet an enthusiastic and all-round Responsible Person to set up the local quality system.

Position

In the position of Responsible Person you audit and report on the activities of all sites mentioned on the Wholesale Distribution Authorisation (WDA) and ensure compliance with the EU Directive. Specifically, this means that you are called the primary Responsible Person for appropriate sites in the Netherlands. You have a direct reporting line to the CEO but you also collaborate with other RPs.

Other responsibilities include, but are not limited to, ensuring that the provisions of the licences are observed as well as all local regulations and guidelines on GDP are complied. You will also ensure QMS is implemented and maintained. Also, operations need to be aware that there is no compromising in the quality of medicines. Therefor you train all personnel involved in GDP/distribution activities. You make sure that all suppliers and customers are qualified as well as that complaints are dealt with effectively. In conjunction with the recall committee (where applicable) decide on the final disposition of returned, rejected , recalled or falsified products. Therefore you need to be aware of the requirements for falsified medicinal products ensuring adequately procedures to manage any actual or potential falsified medicinal products that are identified in the supply chain. From time to time you provide backup support in case the primary UK’s Responsible Person is not available.

Profile
  • prior experience (minimum of five years) working in accordance as an RP for GDP including all WDA and QMS oversight responsibilities, regulatory inspection experience etc
  • knowledge and experience in Quality Management; familiar with regulatory GDP-procedures
  • highly-organised, often taking initiative, with excellent attention to detail, able to produce high-quality work to agreed deadlines and prioritise.
  • experienced in computer applications and business software including Excel
  • excellent written and verbal communication skills in English and Dutch (both mandatory)
  • self-motivated, able to work independently and innovative.
Response

Interested? Please send your resume and motivational letter by e-mail, with reference to DT/20-081-DD, to Sandra van Putten: info@derksenderks.nl. For further information, please call Sandra van Putten at number +31 (0)33 472 80 87.

Our client has chosen Derks & Derks Secondment & Interim as recruitment agency for this assignment. We request therefore to send any application or other response to Derks & Derks.

Productie Apotheker

Aanbod
  • Werken bij een topklinisch ziekenhuis in een dynamische apotheek met ambitie;
  • afwisselende positie met breed pakket aan taken en verantwoordelijkheden;
  • uitdagende projectmanagement rol m.b.t. nieuwbouw en installatie productiefaciliteit;
  • werken binnen een collegiaal team van 20 apothekers
  • uitstekende primaire én secundaire arbeidsvoorwaarden;
Organisatie

Het Catharina Ziekenhuis is een ambitieus, topklinisch opleidingsziekenhuis en staat bekend als een open, gastvrije en bovenal deskundige omgeving. Met 3500 zorgprofessionals is het Catharina Ziekenhuis vooruitstrevend en altijd op zoek naar nieuwe wegen om zorg nog beter en veiliger te maken. Innovatie speelt binnen de organisatie een belangrijke rol en op tal van terreinen wordt met geavanceerde techniek en apparatuur diagnostiek en behandeling bedreven. Het ziekenhuis is lid van Santeon, een samenwerkingsverband van zeven topklinische ziekenhuizen gericht op kwaliteitsverbetering en innovatie en er wordt met landelijk veel organisaties samengewerkt, waaronder het UMC Maastricht TU/e Eindhoven.

De ziekenhuisapotheek van het Catharina Ziekenhuis is verantwoordelijk voor een veilige en doelmatige bereiding en verstrekking van geneesmiddelen aan patiënten. Met een enthousiast en vooruitstrevend apotheekteam (ongeveer 200 medewerkers) worden alle taken van de ziekenhuisfarmacie uitgeoefend ten behoeve van het ziekenhuis en diverse externe instellingen (verpleeghuiszorg en gehandicaptenzorg). Om ook in de toekomst alle patiënten in Nederland te blijven voorzien van kwalitatief hoogwaardige en doelmatige geneesmiddelen heeft de organisatie een aantal ambities gesteld. Het bereidingencentrum wordt uitgebreid, er wordt een nieuw te bouwen productiefaciliteit gerealiseerd (verwachte ingebruikname eind 2020), er wordt geïnvesteerd in productinnovatie en in behoud van het hoge (GMP) kwaliteitsniveau.

Om alle ambities te realiseren zijn wij voor het Catharina Ziekenhuis op zoek naar een Productie Apotheker die het team op de productieafdeling versterkt en in de rol van projectleider een belangrijke rol pakt in de realisatie en ingebruiksname van de nieuwe productiefaciliteit.

Functie

Als Productie Apotheker werk je op de afdeling Bereidingen, een dynamische en ambitieuze afdeling en landelijke leverancier van voorraadproducten. De afdeling produceert voorraadbereidingen, zowel niet-steriel als steriel, voor het eigen ziekenhuis en externe klanten (andere ziekenhuizen). Verder worden er individuele bereidingen uitgevoerd. Als productieapotheker werk je samen in een team van twintig (ziekenhuis)apothekers en ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling van nieuwe producten. Je levert een actieve bijdrage aan lopende projecten (bijvoorbeeld installatie en kwalificatie van nieuwe apparatuur) en hebt een belangrijke bijdrage aan de bereidingendagdienst. Hier ben je samen met de collega’s van het bereidingencentrum voor verantwoordelijk en werk je nauw samen met de afdeling Quality Assurance en het QC apotheek-laboratorium.

Profiel
  • gediplomeerd apotheker en affiniteit met de technische kant van het vak;
  • minimaal 3 jaar ervaring binnen een productie afdeling (of QA afdeling in de farmaceutische industrie);
  • sterke projectmanagement skills;
  • enthousiast, gedreven en een goede teamplayer;
  • nauwkeurig, zorgvuldig en zelfstandig;
  • proactief, overtuigingskracht en doorzettingsvermogen;
  • kennis van kwaliteitssystemen, waaronder GMP en ervaring met het valideren van systemen en processen.
Reactie

Geïnteresseerd? Stuur je curriculum vitae en motivatie, onder vermelding van referentienummer WS/20-042-DD, naar Alexander Willemse, info@derksenderks.nl.

Voor meer informatie kun je bellen met Alexander Willemse via 033 – 4728087

Een assessment kan deel uitmaken van de selectiemethode.

Onze opdrachtgever heeft er bewust voor gekozen om de procedure door Derks & Derks B.V. te laten behandelen. Wij vragen nadrukkelijk je reactie aan Derks & Derks te richten.

Is dit niet helemaal de functie die je zoekt? Kijk dan op http://www.derksenderks.nl/nl/nieuwe-baan/vacatures voor andere interessante vacatures!